Wednesday 26 December 2012

misi thn 2013....nk kurus

lagi beberapa hari saja lagi kita akan melangkah ke thn 2013...wow makin berusia la aku...
biasa la awal thn, mesti azam n misi pun baru...
thn ni azam aku
nak kurus
kurus
dan sihat

apa definasi kurus pada aku ek? kurus means berat badan normal la.. dan sihat...sekarang ni walaupun blm dlm kategori gemuks tapi aku sgt takut utk masuk dlm group ni ... dgn ketinggian yg xberapa tinggi ni aku takut termasuk dlm kategori katik...hahahhahah

nak pakai n pilih baju pun susah....n sebelum tok laki tegur...baik kita bertindak SEKARANG...

so langkah pertama yg di amik makan SDII... iaitu

DIET PROTIN ( PENGURANGAN KABORHIDRAT , PENGAMBILAN PROTIN)

Secara saintifiknya, Elemen  yangg paling mudah untuk badan kita uraikan pertama sekali KHABOHODRAT , yang ke-2 LEMAK , & yg paling susah sekali adalah PROTIN...
Jadi bila kita dah cut  khabohidrat intake atau apabila segala khabohidrat telah habis terurai secara automatik badan kita akan cari sumber kedua yg paling mudah utk uraikan iaitu LEMAK.
Seperti yang kita ketahui badan kita melakukan pembakaran setiap hari mengikut kepada kadar individu.

Sebab tu tujuan kita buat diet protin ni... supaya badan kita bertindak untuk membakar lemak sebagai tenaga!

"BURN THE FAT AS ENERGY" -- "CONVERTING THE FAT AS FUEL"

Tetapi kenapa kita kena makan protin pula?
Sebab badan kita nak uraikan protin perlukan tenaga yang tinggi...
Jadi bila dia perlukan tenaga yg tinggi maka pembakaran lemak akan jadi lebih tinggi.
Bila diet protin dicampur dengan pengambilan Alpha Lipid SD2  apa yg akan berlaku dlm badan badan kita adalah??

PEMBAKARAN LEMAK YANG SANGAT TINGGI!


Dan yang paling bestnya,  lemak yg terurai tu hanya akan keluar melalui air kencing & perpeluhan..

heheheh kita tunggu hasilnya...adakah aku berjaya? insyaallah

No comments:

Post a Comment