Thursday 28 January 2010

Tahun 2009




2hb 8....hubby berangkat ke qatar.....bye2 hubby jaga diri elok2...ayang akan jaga anak2 kiter elok..hehheheheh sedih tapi apa bole buat itu yang abg nak...........nak merantau konon...tp terpisah...untuk kesenangan dan kebahagian kemudian hari........

3 bulan berlalu...aku menjalani kehidupan seperti biase....walaupun tanpa suami di sisi...hari raya tahun ni giliran kami beraya di Johor rumah keluargaku...adik ipar n family mertua telah menghantar aku pulang ke pasak seminggu sebelum raya dan mengambil aku pulang ke paka semula 2 minggu selepas raya...sedih memang la sedih beraya tanpa suami tapi beraya bersama keluarga sendiri telah mengubati kerinduan aku terhadap suami ku... tahun ini banyak kenangan sedih berlaku dalam hidupku kerana kehilangan abang kandungku Rahmat B. Koming yg telah pergi ke rahmatullah pada 15 Jun 2009 pada jam 11.30 tengahari di Hospital Sultanah Aminah akibat kegagalan jantung... sejak dari itu kami telah kehilangan family abangku kerana isteri dan anak2 nyer telah berpindah ke rumah emak nyer...mereka tidak mahu tinggal bersama dengan keluargaku walaupun rumah mereka bersebelahan dgn umah emaku..

Semasa ketiadaan hubby ku...rasa nyer 2 minggu sebelum hubby ku pulang ke tanahair...berlaku hujan yg lebat sehingga mengakibatkan banjir di tempat tinggal kami iaitu di taman tanjung jaya..kejadian ini telah menenggelamkan kawasan perumahan kami....mujur adik ipar n abang iparku telah membantu menaikkan segala barang2 berharga ke tempat tinggi...namun kuasa Allah...kawasan perumahan kami memang penuh dengan air tapi air tidak dapat masuk ke dalam rumah...syukur Alhamdulillah..

25hb 11 gembira nyer hati ini hubby balik malam nie......dah lama xjumpa rindu sangat...anak2 selalu tanya ayah g mana ibu?...ayah keje kat qatar...mujur anak2 paham dan tak banyak soal jawab...fuh sedih tu ditinggalkan lama lebih kurang 4 bulan lebih.........

26hb 11 hari raya korban....setiap tahun hari raya korban pasti aku akan beraya di umah mertua......nasi dagang menu utama...tp itu bukan la makanan kegemaran aku.......so terpaksa la carik makanan lain...nasib baik umah cik de masak nasi minyak...so itulah makanan aku pada pagi tu.. tahun nie aku masuk korban lagi...hari raya ke2...pagi2 lagi dah ke umah tuk di beladau kolam..korban lembu di buat pagi nie...kami sekeluarga amik 3 bahagian...2 utk hubby dan 1 untuk aku..

13hb 12....masa aku dan family untuk berangkat ke qatar....jam 9 mlm kami bertolak dari airport terengganu menuju ke KLIA untuk menaiki penerbangan terus ke Qatar dengan menaiki Qatar Airways....7 jam duduk di dalam pesawat telah menginsafkan ku tentang kekuasaan Allah...

14hb 12 kami sampai di Doha, Qatar...jam 6 pagi...

Bermula la episod baru dalam hidupku berada di negara asing selain bumi tanah tumpah darahku MALAYSIA..................

No comments:

Post a Comment