Friday 29 January 2010

Hubbyku Mohd Rushaidi Abd Rahman


Kami pernah berjumpa dulu semasa aku belajar di kolej islam johor tapi pada masa tu....kami hanya bersua muka aje...ntah mungkin takdir Allah kami berjumpa lagi kerana aku menyambung pelajaran di Uitm dungun, terengganu..

Aku ingat lagi azie kawanku yang paling rapat ngan hubby ku...telah berpesan suruh menengok aku dan dayu...sebab kami baru sampai di terengganu...

Dalam pada itu, hubby ku yg baik nie pun mula memulakan tugas nyer menengok2 kan kami berdua tetapi aku mula rapat ngan hubby ku...xtau gane sume nie terjadi....itu la sudah jodohku...

Tapi aku ingat lagi, di malam waktu kami berdua nak balik johor, waktu tu hujan....dengan gaya macho nyer hubby ku telah meredah hujan untuk mengangkat beg2 kami...pada waktu la aku merasakan...yg hubby ku ini baik dan sanggup menolong walaupun pada waktu kami blm ada hubungan apa2...

Hubungan kami berdua berlarutan selama 2 tahun...hubungan jarak jauh...maklum la....tamat pengajian aku balik duk di kota tinggi, johor...manakala hubbyku duk di kerteh, terengganu..

Tanggal 6hb 9 2003 kami mengikat tali pertunangan...

Hampir setahun kami bertunang...kami memilih untuk melangsungkan perkahwinan pada 10hb 7 2004.... meriah sungguh majlis perkahwinan kami kerana aku adalah anak bongsu...dan terakhir dalam keluarga berkahwin...

Selepas berkahwin...aku telah mengikut hubby ku duk di Terengganu...setelah beberapa bulan kami hidup bersama...kami dikhabarkan yg aku telah mengandung....gembira nyer...kerana akan menimang cahaya mata.........

Jam 3.15 pagi 5hb 6 2005...lahirlah zuriat kami yg pertama...kami namakan Muhammad Hadi Harith...

Selang setahun lebih....aku mengandung lagi....kali nie...baby ku dilahirkan secara pembedahan..kerana songsang...tanggal 23hb 3 2007 jam 10.30 pagi jumaat lahirlah anak ke 2 kami Hani Rashiqah Hanim..

Anak ke 3 kami akan menyusul nanti tapi bileeeeeeeeeeeeeee.....???????


No comments:

Post a Comment